بررسی جلوههای مهارتهای شفاهی زبان در آثار ادبی فارسی
در متن قراردادن کلمات، مهارتهای زبانی و روشهای راهبردی در پاسخ دادن به سوالات واژگان
تاثیر تدریس مترادفهای کلیدی درونمتنی و متضادها بر عملکرد دانشجویان ایرانی بر خواندن و درک مطلب
مقایسهی تاثیر خواندن نقادانه و خواندن گسترده بر روی درک مطلب دانشآموختگان درونگرا و برونگرا
پیوند تصویر و ادبیات در کتابهای درسی ابتدایی
بررسی آثار نظم و نثر کهن در کتب ادبیات فارسی دورهی متوسطه
بررسی تطبیقی استعارههای بنیادی عاطفی-ذهنی در متون ادبی انگلیسی وفارسی
بررسی مقایسهای استراتژیهای بیادبانه در فیلم فارسی و انگلیسی
Learning vocabulary writing recalled sentences vs. unscrambling sentences
اثر مهارت استنتاج بر درک مطلب شنیداری زبانآموزان سطح پیشرفته
بررسی تاثیر میزان مهارت زبان در تفکر انتقادانه و خودکارآمدی زبانآموزان مردانه و زنانه ایرانی
مهارت در خواندن و درک زبان انگلیسی در سطح دانشگاه با توجه به مشکلات فارسیزبانان
رابطه بین سطح درستی و روانی ترجمه همزمان تولید شده توسط مترجمین همزمان ایرانی
تاثیر تکنیکهای داده محور بر یادگیری لغات همایی
ارتباط میان استقلال، تحمل ابهام، استراتژیهای خواندن و درک مطلب زبان آموزان
تاثیر وبلاگها بر روی مهارت نگارش زبانآموزان ایرانی
فرهنگ موضوعی شعر کودک (بر اساس اشعار مصطفی رحماندوست و افسانه شعباننژاد)
برگردان فرهنگ واریش کوچک ( Beamtin - ausrucken )
تاثیر تسلط نیمکره چپ و راست مغز بر روی مهارتهای درک مطلب زبانآموزان ایرانی
تحلیل جنبههای نگارشی در پایاننامههای زبانشناختی
تاثیر آموزش مهارتهای خواندن انتقادی بر روی درک مطلب دانشجویان
تاثیر عملکرد گروهی بر روی آزمون کلوز بر پیشرفت دانش واژگانی زبان آموزان ایرانی
تاثیر بکارگیری تکنیکهای Concept Mapping بر یادگیری زمانها در زبان آموزان ایرانی
بررسی تاثیر مشاهده نادیده بر رفتار معلمین زبان در ارتباط با نحوه صحبت کلاسی آنها
تاثیر شنیدن فایلهای صوتی ضبط شده شخصی بروی دانش دستوری زبان آموزان ایرانی
تاثیر کارکرد توجه برونداد در یادگیری توانش ارتباطی- کاربردی در زبانآموزان ایران
تاثیر کار تولیدی زبانی بر درک و تولید پسوندهای فعلی توسط زبانآموزان ایرانی
ارتباط میان خود تنظیمی، منبع کنترل، و تمایل بکارگیری استراتژیهای خواندن زبانآموزان
بررسی تاثیر دشواری نوع سوال بر عملکرد زبانآموزان ایرانی در آزمون درک مطلب
نقش بازده زمانی بر یادگیری و یادآوری واژگانی زبانآموزان مبتدی و پیش متوسطه ایرانی
بررسی رابطه ابعاد دانش لغت و یادگیری اتفاقی و درک مطلب زبانآموز ایرانی
بررسی رابطهی میان خودکارآمدی و خودتنظیمی در یادگیری واژگان توسط زبانآموز ایرانی
تاثیر انجام فعالیتهای کلاسی حل مشکلات بر تمایل برقراری ارتباط در زبانآموزان ایرانی
تاثیر یادگیری گروهی واژگان بر پیشرفت دانش لغات دانشآموزان ایرانی
The effect of morphemic awareness on the Spelling ability of EFL Iranian Students
تأثير بازشويی آزمون ايلتس در عملكرد معلمان و چگونگی انتظارات و پيشرفت دانشجويان
مقايسه دبيران دبيرستانها و آموزشگاههای خصوصی از نظر استفاده از ارتباط غير كلامی
بررسی تفاوت میان معلمان بومی و غیرشبه بومی با توجه به تواناییها، اهداف و راهکارها
اثر تجزیه و تحلیل متون خواندن از لحاظ شاخصهای گفتمان در نوشتار استدلالی زبانآموزان ایرانی
تاثیر تصحیح خطا توسط گروه و انشای چند نسخهای روی تکالیف نوشداری زبان آموزان ایرانی