مدیریت استراتژیک
مدیریت استراتژیک را مجموعهای از تصمیمات و اقدامات مدیریتی خواندهاند که عملکرد بلندمدت یک شرکت را تعیین میکند. مدیریت استراتژیک شامل رصد محیطی (هم خارجی و هم داخلی)، تدوین استراتژی (برنامهریزی استراتژیک یا بلندمدت)، پیادهسازی، ارزیابی و کنترل استراتژی است (سیدکلالی، 1393).
اینترنت اشیاء
اصطلاح اینترنت اشیاء اولین بار توسط کوین اشتون در سال 1999 مطرح گردید. او جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزي، براي خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آنها را سازماندهی و مدیریت کنند. از دید او اینترنت اشیاء وسیله اي است براي غلبه بر سلطه زمان و مکان.
از دید ادراکی، ساخت اینترنت اشیاء بر سه اصل که مرتبط با هوشمندی اشیاست، استوار است :
1- قابل شناسایی بودن هر چیز.
2- قابلیت ارتباط هر چیز.
3- قابلیت تعامل بین همه چیز.
اینترنت اشیاء بر پایه اشیاء هوشمند یا به عبارت ساده تر، اشیاء است که دامنه اشیاء موجود در اینترنت را کامل میکند. پس لازم به ذکر است که توضیح دهیم اشیاء هوشمند اشیایی هستند که :
- · وجود خارجی دارند و دارای ویژگیهای فیزیکی میباشند (سایز، شکل، رنگ و غیره)
- · قابلیتهای ارتباطی کمی دارند مثل توانایی تشخیص و دریافت و فرستادن پیغام
- · ID منحصر به فردی دارند
- · به یک نام و آدرس تعلق دارند که نام یک تعریف از شی است که توسط انسان میتواند خوانده شود و آدرس برای ارتباط اشیاء است
- · داشتن قابلیت محاسباتی کم
- · اثرات فیزیکی اشیا یا اثر گذاری بر وجود فیزیکی
رایانش ابری
طبق تعریف موسسه ملی فناوري و استانداردها (NIST) "رایانش ابري مدلی است براي فراهم کردن دسترسی آسان براساس تقاضاي کاربر از طریق شبکه به مجموعهاي از منابع رایانشی قابل تغییر و پیکربندي )مثل: شبکهها، سرورها، فضاي ذخیره سازي، برنامههاي کاربردي و سرویسها( که این دسترسی بتواند با کمترین نیاز به مدیریت منابع و یا نیاز به دخالت مستقیم فراهم کننده سرویس به سرعت فراهم شده یا آزاد)رها( گردد"
رایانش ابری دارای یک معماری سه لایه است که درلایه زیرساخت با مدیریت منابع در مراکز داده مواجه هستیم، درلایه بستر امكاناتی برای توسعه برنامههای کاربردی بر روی منابع ابری فراهم شده است و در لایه نرم افزاری، برنامههای کاربردی برای استفاده توسط کاربر نهایی قرار میگیرد.
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
|
یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 ساعت 18:5 |
بازدید : 134 |
نویسنده :
متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما
| ( نظرات )
|
شین و همکاران (2013)، به بررسی مدیریت استراتژیک خدمات محاسبات ابری و رفتار مصرف کننده پرداختند. در این تحقیق تجزیه و تحلیل کمی را برای نشان دادن رفتار پذیرش مصرف کننده برای این سرویس ها، به ویژه زیرساخت های خدماتی (IaaS)، انجام دادند. نتایج نشان داد که؛ هزینه زینه خدمات و ثبات مهمترین عوامل پذیرش خدمات محاسبات ابری است. همچنین نتایج نشان داد که، ظرفیت ذخیرهسازی بزرگتر برای دستگاههای تلفن همراه مانند لپتاپها از کامپیوتر شخصی مهمتر است. بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل، این مطالعه نیز توصیه می کند استراتژی های مفید برای مدیران شرکت، تمرکز بر ویژگی های خدمات مناسبتر و هدف قرار دادن بازارهای مناسب مطابق با ویژگی های سرویس است.
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
|
یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 ساعت 18:3 |
بازدید : 129 |
نویسنده :
متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما
| ( نظرات )
|
لی و لی (2015)، به بررسی اینترنت اشیاء، استراتژیها، سرمایه گذاری ها و چالشهای آن برای شرکتها پرداختند. در این مطالعه آمده است که؛ پنج فناوری IoT به طور گسترده ای برای استقرار خدمات موفق آن لازم است که عبارتند از؛ 1. سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (RFID)؛2. شبکه های حسگر بی سیم (WSN)؛3. نرم افزارهای لایه میانی؛4. محاسبات ابری؛ و5. نرم افزار نرم افزار IoT. همچنین برنامه های IoT برای افزایش ارزش مشتری شامل؛ نظارت و کنترل، بیگ دیتا و تجزیه و تحلیل کسب و کار، به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری و تکامل فن آوری های پایه IOT میباشد. فرصت های سرمایه گذاری IoT و ارزیابی آن نیز شامل ارزش فعلی خالص و رویکرد گزینه واقعی، گزینه های واقعی و ارزیابی IOT میباشد. در انتها چالشهای توسعه IoT را موارد زیر بیان نمودند؛ چالش مدیریت اطلاعات، چالش داده کاوی، چالش حریم خصوصی، چالش امنیتی و چالش بی نظمی (هرج و مرج).
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
|
یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 ساعت 18:2 |
بازدید : 137 |
نویسنده :
متخصصین گروه تحقیقاتی پلاسما
| ( نظرات )
|
حقشناس گرگابی و کیماسی (1396)، به بررسی مؤلفه های نوآوری استراتژیک در پارکهای علم و فناوری تهران پرداختند. به طور اجمالی نتایج این تحقیق نشان میدهد که نوآوری استراتژیک دارای یک چارچوب جامع شامل 7 تم اصلی است که عبارتند از؛ بازار، محصول، طرح، ساختار، نیروی انسانی، مشتری و فرآیندهای سازمانی).
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2