صنوبر و همکاران (1397)، به بررسی بینالمللی شدن شرکتهای دانشبنیان و نقش دانش بازار خارجی و تشخیص فرصت کارآفرینانه پرداختند. یافتهها نشان داد که؛ دانش بازار خارجی و تشخیص فرصت کارآفرینانه بینالمللی، بر بینالمللی شدن شرکتهای دانشبنیان تأثیر مثبت دارد. متغیر تشخیص فرصت کارآفرینانه بینالمللی نیز نقش میانجی در رابطه دانش بازار خارجی و بینالمللی شدن دارد. بر این اساس لازم است برای کمک به نشر آثار مثبت شرکتهای دانشبنیان بر اقتصاد کشور، توسعه قابلیتهای شناخت دانش بازار و تشخیص فرصتهای کارآفرینی بینالمللی مدیران و دستاندرکاران بهعنوان اولویتهای راهبردی لحاظ شود.